Een enthousiast welkom op de school - Reisverslag uit Salima, Malawi van opreis Johanneskerk - WaarBenJij.nu Een enthousiast welkom op de school - Reisverslag uit Salima, Malawi van opreis Johanneskerk - WaarBenJij.nu

Een enthousiast welkom op de school

Door: Maritta

Blijf op de hoogte en volg opreis

28 April 2014 | Malawi, Salima

Na een vroeg ontbijt vertrokken we om 8 uur richting Salima.
Daar aangekomen werden wij welkom geheten door Siyani Kondowe bij het kantoor van St. Mwanawaleza. Wij vervolgden onze weg en na een zeer hobbelige weg kwamen wij uiteindelijk bij een plaatselijke school waar wij warm werden onthaald met veel zang en dans.
Nadat er eerst een hele fotoserie is afgenomen kregen wij een rondleiding door de school en zagen de materialen die door sponsoring van St. Mwanawaleza zijn aangeschaft. Na enige tijd reden wij, weer over dezelfde hobbelige weg, naar de volgende school, waar wij wederom weer hartelijk werden ontvangen. De vrouwen uit de omgeving haken van afvalplastic handtasjes in alle kleuren en maten. Ook zijn op deze school de solarlampjes, welke door Buurtzorg Nederland zijn gedoneerd, getoond. Nadat wij de kinderen een Nederlands liedje hebben geleerd (hoofd, schouders, knieën teen, enz) hebben wij afscheid genomen.
Inmiddels waren wij aan een lunch toe. In Salima dachten wij even een snelle lunch te nuttigen, wat uiteindelijk ongeveer 2 uur heeft geduurd voordat iedereen zijn eten voorgeschoteld had gekregen. Het keukenpersoneel was niet ingesteld om zo'n grote groep in 1 keer van eten te voorzien, zodat uiteindelijk het eten in porties werd voorgeschoteld. Toen de eerste klaar was met eten, kon de andere pas beginnen, en na 2 uur zeiden degenen die als eerste hun lunch hadden opgegeten, dat zij weer honger hadden. De koffie moest notabene eerst nog in de supermarkt gekocht worden. Gelukkig waren wij net voor donker weer bij ons hotel.

• 30 April 2014 - 22:04

Jan En Petra Van Loo:

Hallo allemaal,
    Wat leuk om jullie reisverslagen te lezen en jullie foto's te bekijken. Elke avond kijken we even of jullie weer wat gepost hebben op deze site. Zo leven we toch een beetje met jullie mee . Hartelijke groetjes en geniet van alle mooie en warme momenten daar.
    Jan en Petra van Loo

• 01 Mei 2014 - 20:00

Rosemary:

Hoi Maritta, klasse je verslag en de foto's. Super genieten!!!! en straks thuis nagenieten, ik kijk ernaar uit.