Mandela en Tony - Reisverslag uit Mangochi, Malawi van opreis Johanneskerk - WaarBenJij.nu Mandela en Tony - Reisverslag uit Mangochi, Malawi van opreis Johanneskerk - WaarBenJij.nu

Mandela en Tony

Door: Gerrie en Hanke (eindredactie Gert)

Blijf op de hoogte en volg opreis

24 April 2014 | Malawi, Mangochi

Vandaag na een goede en iets langere nachtrust waren sommigen van ons toch al vroeg op en maakten al een wandeling langs het meer.
Om 9 uur gingen we aan het ontbijt, lekker met eitjes, bacon, worstjes ed, fruit en yoghurt.
Jammer genoeg kon Maritta niet mee eten: zij was de hele nacht in de weer met een veelvuldig bezoek aan het toilet.

Leen bleef natuurlijk bij haar maar de rest van de groep ging richting Cape MacLear. Onderweg hebben we een kleine tussenstop gemaakt bij een naaiatelier. Dit is een initiatief van een Nederlandse vrouw. Hier worden door mannen (vroeger vrouwen, maar dat ging niet zo goed van Malawische stoffen tassen, schorten etc. gemaakt. Ook geeft zij mensen hier met een microkrediet een naaimachine: zo kunnen ze voor zichzelf beginnen en voor hun gezin een inkomen verwerven.

Wij vervolgden onze reis naar Cape MacLear. Daar gingen we aan boord van een leuk boot (je), maar voor we konden afvaren moest deze wel eerst leeggeschept worden!

Al snel voeren we op het meer. We zagen mooie vissen in allerlei kleuren. Het voeren van de visarenden was een belevenis. Zij droegen de namen van o.a. Tony Blair en Mandela.

Zij werden geroepen door de jongens van deze boot, maar we kunnen ons niet helemaal aan de indruk onttrekken dat de vogels hier naar luisterden.

Nu is het half zes en zitten we lekker aan een wijntje of biertje op het terras aan het meer.

Maritta is weer opgeknapt. Leen heeft vandaag aan een waarnemend dorpshoofd hier in de buurt een voetbal gegeven voor de kinderen.

We wachten op ons diner.

Het was een leuke dag. Morgen gaan we vroeg op om naar een wildpark te gaan: 5.30 ontbijt en 6 uur wegrijden. Hebben jullie al medelijden met ons?

• 24 April 2014 - 18:37

Angelique:

Oow jee zo'n moeder zo'n dochter ik was gisteren hartstikke ziek...!!! ( Missen we elkaar dan toch stiekem haha)
    Fijn om te lezen dat alles goed gaat met jullie allemaal.
    ben benieuwd naar foto's en naar een volgend reisverslag.

Groetjes Angelique

• 25 April 2014 - 00:35

Monique:

Lieve Maritta knap maar snel op, hopelijk blijft het de rest vd groep bespaart, gr mo

• 25 April 2014 - 00:35

Monique:

• 25 April 2014 - 08:08

Diana Groen:

Lieve maritta vervelend dat jy dit hebt ik hoop dat je snel opknap beterschap xxx gr diana

• 25 April 2014 - 15:57

Monique De Gooyert: